Telstra i Microsoft ogłosiły rozszerzenie swojej współpracy, co stanowi ważny krok w rozwoju innowacji sztucznej inteligencji (AI) w Australii. Łącząc technologię AI firmy Microsoft z projektem Telstra Intercity Fibre Network, firmy przyspieszą transformację cyfrową i rozwój ekosystemu AI w Australii.
Microsoft wybrał Telstrę jako strategicznego partnera do rozszerzenia swojej infrastruktury AI w Australii, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na AI. Jako partner podstawowy w nowej ultraszybkiej sieci Intercity Fibre Network firmy Telstra, Microsoft podpisał już umowy na pierwsze trasy i zaangażował Telstra InfraCo jako część swojej strategii dostarczania ulepszonych rozwiązań łączności w Australii oraz wzmacniania możliwości AI dla swoich klientów.
Telstra również inwestuje w 21 000 licencji Copilot dla Microsoft 365, aby pomóc swoim pracownikom przystosować się i rozwijać w przyszłości napędzanej przez AI, co czyni ją największym wdrożeniem usługi generatywnej AI w Australii i jednym z największych wdrożeń wśród firm telekomunikacyjnych na świecie.
CEO Telstra Vicki Brady powiedziała, że symbiotyczna współpraca między Telstrą a Microsoftem podkreśla kluczową rolę solidnej infrastruktury łączności w napędzaniu postępów w AI.
„Wkraczając w tę nową erę AI, łączność nigdy nie była bardziej fundamentalna. Jest wiele do ekscytacji, jeśli chodzi o AI – w tym generatywne narzędzia AI, takie jak Copilot – ale nic z tego nie działa bez podstawowej warstwy bezpiecznej, niezawodnej łączności,” stwierdziła Brady. „Liderstwo Microsoftu w dziedzinie AI napędza zapotrzebowanie na pojemność w naszej infrastrukturze, a Telstra buduje tę łączność, aby sprostać temu zapotrzebowaniu. Razem budujemy ekosystem AI Australii.”
„Nasza strategiczna współpraca z Telstrą odzwierciedla zaangażowanie Microsoftu w odpowiedzialne i bezpieczne wspieranie transformacji AI w organizacjach. Rozszerzając naszą infrastrukturę AI, możemy nadal wspierać naszych klientów i partnerów w odkrywaniu nowych możliwości i realizacji znaczących wartości biznesowych dzięki AI,” powiedział Judson Althoff, wiceprezes wykonawczy i dyrektor handlowy w Microsoft. „Razem umożliwiamy transformację AI w całej Australii, która wzbogaca doświadczenia pracowników, rewolucjonizuje zaangażowanie klientów, przekształca procesy biznesowe i przesuwa granice innowacji.”
Zapewnienie odpowiedniego poziomu łączności dla ery AI
Ponieważ technologie AI generują i przetwarzają duże ilości danych, wymagają łączności, która jest szybka, niezawodna, bezpieczna i skalowalna. Inwestycja Telstra w swoją sieć Intercity Fibre Network zapewni tę łączność, rozszerzając infrastrukturę AI Microsoftu, aby organizacje, przemysł i Australia mogły nadal korzystać z transformacyjnych korzyści AI.
„Nasze trasy sieci światłowodowej łączą Australię ze światem, płynnie przechodząc od światłowodów naziemnych do naszej rozległej międzynarodowej sieci światłowodów podmorskich. Ta współpraca, która obejmuje budowę tras światłowodowych o dużej przepustowości dla Microsoftu, dodatkowo umożliwia Microsoftowi zwiększenie pojemności i osiągnięcie kompleksowej łączności na kluczowych trasach telekomunikacyjnych w Australii i regionie Azji i Pacyfiku,” powiedziała Brady.
„Z ponad 1800 kilometrami światłowodów już ułożonymi w całym kraju, sieć Intercity Fibre Network Telstra jest niezaprzeczalnie skierowana na przyszłość i napędzi wzrost, łączność i cyfrową prosperitę. Przeniesie ona cyfrowe możliwości kraju z ery gigabajtów do ery terabajtów – co będzie kluczowe dla AI, technologii kwantowych i nowych giga kompleksów centrów danych.”
Kolejny krok w transformacji Telstra napędzanej przez AI
Po konsultacjach z pracownikami i związkami zawodowymi, Telstra proponuje stopniowe wdrażanie Copilot dla regularnych użytkowników aplikacji Microsoft 365. Masowe wdrożenie następuje po udanym teście z udziałem 300 wczesnych użytkowników, którzy zgłaszali korzystanie z Copilot do podsumowywania spotkań, e-maili i wątków czatu oraz tworzenia pierwszych wersji treści. Według wyników ankiety, większość użytkowników Telstra zaoszczędziła od jednej do dwóch godzin tygodniowo, a 90 procent zgodziło się, że Copilot poprawił ich doświadczenia w pracy.
Wdrożenie Copilot to kolejny krok w dążeniu Telstra do bycia firmą napędzaną przez AI i następuje po wdrożeniu narzędzi AI, które pomagają pracownikom pierwszej linii lepiej obsługiwać klientów – takich jak AskTelstra i One Sentence Summary – oraz po uruchomieniu Akademii Danych i AI w całej firmie, aby szkolić pracowników w korzystaniu z AI w sposób pewny i odpowiedzialny.
„Jesteśmy zdeterminowani, aby wyposażyć naszych ludzi w najlepszą technologię AI i podnosić ich kwalifikacje, aby mogli rozwijać się w przyszłej sile roboczej,” powiedziała Brady. „Danie naszym pracownikom dostępu do Copilot nie tylko daje im przestrzeń i czas na bardziej znaczące zadania, ale także wspiera kulturę ciągłego uczenia się, doskonalenia i innowacji, gdy przeprowadzamy cyfrową i AI transformację w naszej firmie.”
Rozszerzona współpraca opiera się na strategicznej, pięcioletniej umowie, którą Telstra i Microsoft ogłosiły w lipcu 2022 roku, mającej na celu wspieranie cyfrowego rozwoju Australii.
Skomentuj ten artykuł za pośrednictwem X: @IoTNow i odwiedź nasza strone IoT Now Polska