Według nowego raportu badawczego firmy Berg Insight, zainstalowana baza połączonych wyświetlaczy digital signage osiągnęła 91,5 miliona w 2023 roku. Rosnąc w tempie rocznym (CAGR) na poziomie 10,3%, zainstalowana baza połączonych wyświetlaczy ma osiągnąć 149,4 miliona jednostek do 2028 roku. Wzrost rynku napędzają większe zapotrzebowanie na rozwiązania digital signage we wszystkich sektorach rynku, postęp technologiczny oraz ciągły spadek cen. Szacuje się, że dostawy do krajów UE27+3 wyniosły 4,6 miliona jednostek w 2023 roku, natomiast dostawy do Ameryki Północnej osiągnęły 5,8 miliona jednostek. Rynek Reszty Świata odpowiadał za pozostałe 10,9 miliona jednostek. Berg Insight prognozuje, że globalne dostawy ekranów do digital signage wzrosną z 21,2 miliona jednostek w 2023 roku do 36,6 miliona do 2028 roku.
Przemysł digital signage jest mocno rozdrobniony, z wieloma aktywnymi firmami na rynku. Podobnie jak w innych rozdrobnionych branżach, wraz z dojrzewaniem rynku coraz częściej dochodzi do konsolidacji wśród dostawców.
„Aktywność związana z fuzjami i przejęciami spadła podczas pandemii Covid-19, ale teraz odzyskała dynamikę” – powiedział Felix Linderum, analityk IoT w Berg Insight.
Wiele transakcji przewiduje się wśród dostawców oprogramowania, dostawców kompleksowych rozwiązań i integratorów systemów.
„Wielu czołowych graczy w tych obszarach otwarcie przyjmuje strategię wzrostu poprzez przejęcia, starając się rozszerzyć swój zasięg geograficzny, zainstalowaną bazę i wiedzę technologiczną” – kontynuował Linderum.
Firmy, które wiodą prym w tym trendzie konsolidacji, to m.in. STRATACACHE, ZetaDisplay, Vertiseit, Spectrio, Poppulo i Uniguest. Jedną z najbardziej spektakularnych transakcji było zawarcie umowy między NEC a Sharp w celu stworzenia wspólnego przedsięwzięcia Sharp NEC Display Solutions w 2020 roku. Chociaż trend konsolidacji jest wyraźny, na rynek wchodzi również stały napływ nowych graczy, w tym startupów zainteresowanych branżą digital signage.
„W miarę jak projekty digital signage stają się coraz bardziej zaawansowane i kluczowe dla działalności biznesowej, mniejsi gracze mogą mieć trudności z konkurowaniem, co ostatecznie doprowadzi do dominacji kilku dużych dostawców w branży” – podsumował Linderum.
Skomentuj ten artykuł za pośrednictwem X: @IoTNow i odwiedź nasza strone IoT Now Polska