Podcast: Od lokalnego mistrzostwa do globalnej ekspansji: Podróż IoT z Singtel i Bridge Alliance

Baner podcastu

W tym odcinku podcastu Trending Tech, Jim Morrish z Transforma Insights przemierza skomplikowany krajobraz łączności IoT w Azji. W towarzystwie Ignatiusa Lee z Singtel i Alana Yeo z Bridge Alliance, trio zagłębia się w wyzwania i potencjał rozwiązań IoT opartych na sieciach komórkowych w regionie. Od inicjatyw Smart Nation po wizję stania się globalnym bramą łączności, rozmowa oferuje dogłębną analizę przyszłości IoT w Azji i poza nią.

Listen on

Posłuchaj wszystkich odcinków

[00:00:00] Jim Morrish: Witajcie i zapraszam do odsłuchania tego odcinka podcastu Trending Tech. Jest on przygotowany przez zespół z iot-now.com, vanillaplus.com i The Evolving Enterprise, czyli theee.ai. W tym odcinku podcastu towarzyszą mi Ignatius Lee, wiceprezes ds. globalnego biznesu w Singtel, oraz Alan Yeo, starszy wiceprezes ds. IoT i usług mobilnych dla przedsiębiorstw w Bridge Alliance.

Na początek kilka procedur. Serdecznie witam wszystkich słuchaczy i dziękuję za odsłuchanie. Nazywam się Jim Morrish. Jestem współzałożycielem Transforma Insights, firmy analitycznej skupiającej się na wszystkim, co związane z transformacją cyfrową. A dziś skupimy się na wszystkich aspektach związanych z łącznością.

Dostarczenie łączności komórkowej dla rozwiązań IoT jest często jednym z najbardziej złożonych i wyzwańych aspektów projektu IoT. Urządzenia kończą się w różnych geografiach na całym świecie. Często brakuje użytkownika końcowego związanego z tymi urządzeniami, co utrudnia rozwiązywanie problemów czy nawet proste wyłączanie i włączanie urządzeń. Wyzwania te są szczególnie dotkliwe w Azji, ponieważ środowisko telekomunikacyjne jest tam stosunkowo zfragmentaryzowane, a obszar ten pokrywają różni operatorzy komórkowi.

Jednak potencjał w Azji jest ogromny. Jest to bardzo szybko rozwijający się region. Te problemy są warte rozwiązania i cieszy mnie, że mam okazję usłyszeć od dwóch organizacji i dwóch osób, które pomagają rozwijać ten rynek.

Ignatius i Alan, witam w podcaście. Cieszę się, że jesteście naszymi gośćmi.

[00:01:59] Ignatius Lee: Dzień dobry, Jim. Tak, to już wieczór tutaj, zbliżamy się do końca tygodnia, piątkowy wieczór. Jak się masz?

[00:02:06] Alan Yeo: TGIF, Jim. Cieszę się, że tu jestem i mam zaszczyt być tutaj razem z Singtel.

[00:02:10] Jim Morrish: Dziękuję ponownie za dołączenie do nas. Teraz zrobimy małą przerwę od tradycyjnego podejścia do tych podcastów. Przejdę od razu do pytań, ponieważ temat jest naprawdę intrygujący. Zacznijmy od głównej dyskusji na temat tego, jak rozwiązywać złożoności wspierania IoT w tym zfragmentaryzowanym regionie.

Na końcu wrócimy i omówimy kilka interesujących wiadomości technologicznych, które pojawią się na końcu odcinka. Najpierw, Ignatius, czy możesz się trochę bardziej przedstawić i opowiedzieć nam o Singtel, zwłaszcza o mocnych stronach Singtel w zakresie IoT?

[00:02:44] Ignatius Lee: Dobrze, Jim. Dziękuję za zaproszenie do rozmowy na ten temat. Jestem wiceprezesem ds. globalnego biznesu, który jest naszą B2B ramą w Singtel. Łączymy klientów na całym świecie i pomagamy im w różnych modelach biznesowych, B2B, B2C i B2B2C.

Jako firma łączymy naszych klientów za pomocą internetu, korzystając z kabli podmorskich. Ostatnio jednak robimy naprawdę dużo w zakresie sieci mobilnych, zwłaszcza w obszarze IoT, gdzie obecnie widzimy największe zainteresowanie.

Aby dać wam pojęcie o tym, co robimy w obszarze IoT, Singapur jest małym krajem, gdzie wszystko jest już teraz połączone. Jednym z naszych lokalnych inicjatyw jest Smart Nation. Wspieramy kraj z perspektywy technologicznej poprzez sieć mobilną. Przykładami mogą być monitoring infrastruktury słonecznej dla rozwoju publicznego mieszkalnictwa oraz systemy poboru opłat za przejazd samochodów, które będą wykorzystywać technologię satelitarną i mobilną, aby nie trzeba było budować bramek.

Innym przykładem jest inteligentne pomiary dla firm energetycznych. Na poziomie krajowym wspieramy również połączenia mobilne dla pojazdów, gdzie wielu producentów samochodów ma swoje pojazdy rozmieszczone w różnych krajach, a produkcja odbywa się w innych miejscach. Singtel jest silny w tzw. wielodomenowej łączności, która różni się od tradycyjnego roamingu. Zapewniamy bogate dane przez usługi mobilne, które mogą być wdrażane w urządzeniach mobilnych.

Ostatnio wdrożyliśmy również Enterprise 5G dla niektórych sektorów, takich jak produkcja, opieka zdrowotna i usługi publiczne, gdzie wymagane są bardzo duża przepustowość i niskie opóźnienia, co jest mocną stroną 5G.

Mam nadzieję, że to daje ci pojęcie, Jim.

[00:05:23] Jim Morrish: Dziękuję, to bardzo dobre wprowadzenie. Ignatius, masz długą historię w przestrzeni telekomunikacyjnej i łączności. Firma, która zaczynała od instalacji kabli podmorskich, działa już od około 140 lat. Teraz działacie na wysoce zaawansowanym rynku i w bardzo świadomym technologicznie kraju z niezwykle efektywnymi procesami i zarządzaniem. Na pewno macie wiele doświadczenia, które możecie eksportować do innych krajów i operatorów w regionie.

[00:06:00] Ignatius Lee: Niektórzy mówią, że Singapur to mała wyspa, więc łatwiej tu coś zrealizować. [Śmiech]

[00:06:06] Jim Morrish: Absolutnie, tak jest. Ale uczysz się na doświadczeniach, a potem te doświadczenia można eksportować, co jest wielką zaletą. Alan, podobne pytanie do Ciebie. Czy możesz się przedstawić i opowiedzieć krótko o Bridge Alliance?

[00:06:20] Alan Yeo: Oczywiście, Jim. Chętnie to zrobię. Cześć, jestem Alan, starszy wiceprezes odpowiedzialny za rozwój i ekspansję naszego biznesu IoT CPaaS i mobilnych usług dla przedsiębiorstw. Obejmuje to promowanie adopcji wśród operatorów członkowskich i naszych klientów. Pracuję w branży telekomunikacyjnej i IT dla przedsiębiorstw od ponad 25 lat. To ćwierć wieku. Przed pracą w Bridge byłem w Vodafone, kierując partnerstwami i rozwojem biznesu. Wcześniej przez 15 lat pracowałem w Deutsche Telekom. To już długi czas.

Bridge to sojusz 34 wiodących operatorów komórkowych w regionach Azji-Pacyfiku, Bliskiego Wschodu i Afryki. Kiedy Bridge startowało w 2004 roku, koncentrowaliśmy się głównie na roamingu, jednej z niewielu usług, które były naprawdę globalne i interoperacyjne. Dziś rozszerzyliśmy naszą działalność o regionalizację i usuwanie barier wejścia w dziedzinach mobilności przedsiębiorstw oraz IoT, o czym dziś mówimy. Ponadto CPaaS i 5G są oczywiście na stole do rozszerzenia biznesu.

Patrzymy, jak wykorzystać nasz rozległy zasięg, aby pomóc naszym członkom. Jak zauważyłeś, Jim, na początku, Azja to zfragmentaryzowany rynek, a nasi klienci przedsiębiorstw chcą oferować usługi na poziomie regionalnym bez przeszkód. Bridge jest jak sklep jednoogniowy. Przyjdź do nas, gdy chcesz rozwijać swoją działalność, czy to w obszarze połączonych samochodów, czy wdrożeń IoT w regionie. Współpracujemy bardzo blisko z naszymi operatorami członkowskimi, w tym z Singtel, z którym dziś rozmawiamy.

Chociaż skupiamy się głównie na regionie APAC, myślimy również o rozszerzeniu na cały świat. Od pewnego czasu mówimy, że Bridge Alliance to twoja brama do Azji w zakresie łączności, a teraz dążymy do bycia bramą do całego świata. Planujemy również wspólne działania marketingowe z naszymi operatorami członkowskimi, aby generować więcej regionalnych leadów w obszarach takich jak IoT. To jeden z celów mojego zespołu na przyszły rok, aby rozszerzyć nasz zasięg na rynki zachodnie, takie jak Europa, i wzmocnić naszą regionalną ofertę, aby przyciągnąć więcej klientów z segmentu przedsiębiorstw i pomóc naszym operatorom komórkowym zabezpieczyć więcej umów.

Jak mówimy teraz, planujemy nawet podróż do Europy w najbliższym czasie. Chętnie nawiążemy współpracę z europejskimi i amerykańskimi operatorami telekomunikacyjnymi, aby wspólnie zdobywać globalnych klientów. Więc proszę, skontaktujcie się z nami, a z przyjemnością opracujemy dla Was strategię, aby ułatwić wdrożenie Waszych produktów w Azji.

[00:09:03] Jim Morrish: Doskonale. Dziękuję. Istnieje pewna analogia, ponieważ mając doświadczenie w zacieśnianiu współpracy i redukowaniu fragmentacji rynków azjatyckich, rozpoczęliście działalność w trudnym miejscu. Rozszerzanie tych zdolności na Europę i USA powinno być stosunkowo prostsze, biorąc pod uwagę niższy stopień fragmentacji, co jest wielką ambicją. Skupiając się jednak na Azji, rozumiem, że Singtel i Bridge Alliance współpracują, aby zapewnić bardziej kompleksowe rozwiązanie dla IoT komórkowego w regionie APAC. Dlaczego to podejście jest konieczne, biorąc pod uwagę zdolności, które już dostarczyliście?

[00:09:54] Alan Yeo: To dobre pytanie, Jim, i świetne spostrzeżenie. Jak wspomniał Ignatius, roaming może być stosowany dla IoT, ale wybraliśmy, aby na razie nie używać roamingu. Strategią jest wielodomenowość, co Ignatius wcześniej wspomniał. Jesteśmy pokorni, ponieważ ta strategia przynosi sukcesy. Rozumiemy, że niektóre branże, takie jak motoryzacja i producenci OEM, wymagają lokalnej łączności w prawie każdym kraju.

Nie ma jednego operatora, który mógłby objąć wszystkie te kraje, a dzięki Bridge Alliance, współpracując z operatorami takimi jak Singtel, jesteśmy w stanie realizować wspólne inicjatywy z wieloma operatorami w regionie APAC, co pozwala nam oferować kompleksowe rozwiązania dla klientów przedsiębiorstw. To staje się unikalnym punktem sprzedaży dla nas.

Jak wspomniał Ignatius, podejście wielodomenowe jest kluczowym elementem naszej strategii. Możemy być prawdziwym sklepem jednoogniowym w zakresie połączonych produktów na rynku azjatyckim. Mamy umowy międzyoperatorowe w regionie APAC, w tym na Bliskim Wschodzie i w Afryce, co pozwala nam oferować model unikalnego operatora przewodniego.

Na przykład, Singtel pełni rolę lidera w niektórych umowach tutaj. Odnieśliśmy sukcesy w ostatnich latach, co uprościło proces dla producentów samochodów połączonych, którzy szukają wdrożeń regionalnych. W kontrakcie z jednym operatorem, Singtel zarządza wszystkimi potrzebami łączności IoT dla producentów samochodów w całym regionie.

Ogólnie rzecz biorąc, ten unikalny model ułatwia ekspansję rynkową, redukuje złożoność dla klientów przedsiębiorstw i skraca czas wdrożeń regionalnych, co jest oczywiście ważne dla biznesu.

[00:11:48] Jim Morrish: To są połączone korzyści z wielodomenowości, ale jednorodności i jednego punktu zakupu i kontraktowania, co jest naprawdę przekonującą propozycją. Ignatius, czy masz coś do dodania do komentarzy Alana?

[00:11:59] Ignatius Lee: Tak, rzeczywiście. Aby uzupełnić to, co powiedział Alan, Azja jest bardzo skomplikowanym regionem. USA są bardzo jednolite. W Europie mamy Unię Europejską, a w Azji nie ma czegoś takiego jak Unia Azjatycka. Każdy kraj ma innego regulatora, swoje własne środowisko, problemy z zasięgiem, a wiele dużych firm, które chcą wdrożyć usługi IoT, musi nawigować przez bardzo skomplikowane środowisko regulacyjne, co jest zadaniem, które chętnie by komuś powierzyły. Singtel jako partner Bridge Alliance i firma działająca od 140 lat, ma partnerstwa z wieloma operatorami telekomunikacyjnymi w całej Azji.

To daje nam przewagę, aby pomóc przezwyciężyć niektóre z tych problemów, które bardzo skomplikowana Azja stawia z punktu widzenia regulacji. Gdy mówimy o wdrożeniach w wielu krajach, roaming działa dla wielu z nas. Jednak w przypadku specyficznych usług, gdzie polityka uczciwego użytkowania dla roamingu w danym kraju może nie być wystarczająca w zależności od zastosowania. Na przykład w przypadku połączonych samochodów, które obecnie obsługujemy, potrzebują one bogatych mediów. Używają ich do podcastów, filmów, a w przyszłości nawet do teleoperacji i innych rzeczy. Wiele z nich szuka większej ilości danych niż polityka uczciwego użytkowania może im zapewnić.

Pomagamy im wejść na niektóre rynki, oferując krajowe sieci komórkowe i plany danych, które pozwalają im wdrażać wiele usług, które chcą realizować. Przemysł motoryzacyjny to przykład, w którym odnieśliśmy sukcesy. Wdrożyliśmy usługi dla firm takich jak BYD, Volvo, Hyundai. To są klienci, którzy chcieli mieć bogate media i plany umożliwiające wdrożenie szeregu usług z czasem.

[00:14:16] Jim Morrish: Dziękuję. To bardzo interesujące. Wyraźnie wspieracie bardzo zaawansowanych klientów w regionie. Musieli być bardzo wymagający, szczególnie w sektorze motoryzacyjnym, ale także w innych sektorach. Zastanawiam się, jak z Twojej perspektywy inicjatywy IoT stają się coraz bardziej kluczowe, centralne, w napędzaniu lepszych doświadczeń klienta i wprowadzaniu innych zmian i usprawnień dla konsumentów końcowych. Ignatius, czy chciałbyś zacząć?

[00:14:51] Ignatius Lee: Jasne. Ewoluowało to bardzo z czasem, w zakresie tego, co można dostarczać i jakie przypadki użycia są możliwe. Przeszliśmy od 2G, szybko do 3G, 4G i teraz 5G. Pojawiają się rozmowy o 6G. Za każdym razem, gdy technologia się poprawia, pojawiają się nowe usługi, które możemy wdrażać. Są rzeczy takie jak inteligentne domy, zdrowie, monitorowanie użyteczności. To są rzeczy, które z czasem stają się coraz bardziej zaawansowane.

Widzimy adopcję operacji telewizyjnych, które wymagają bardzo wysokiej przepustowości i niskich opóźnień. Gdy ktoś operuje maszyną, która nie jest fizycznie w jego obecności, może to być bardzo podatne na wypadki, jeśli jest opóźnienie lub maszyna się zatrzyma. Mówimy o adopcji, która następuje na dużą skalę, gdy przechodzimy z 4G do 5G ze względu na niskie opóźnienia. Widzimy również, że zapotrzebowanie na dane rośnie, ponieważ ceny stają się coraz bardziej konkurencyjne, a firmy mogą korzystać z większych pakietów danych, aby wdrażać usługi, które chcą.

[00:16:08] Jim Morrish: Wszystko staje się bardziej zaawansowane, a na horyzoncie pojawia się kolejna nowa generacja, 6G. Ale równolegle z większą zaawansowaniem staje się również bardziej krytyczne. Twoja uwaga na temat bezpieczeństwa jest kluczowa. Na przykład koncepcja bezprzewodowych przycisków awaryjnego zatrzymania staje się możliwa z 5G, a z pewnością z 6G. Ale to stawia większe wymagania wobec wsparcia tych aplikacji ze strony sieci. Alan, jakie masz przemyślenia na temat tego, jak rzeczy się rozwijają i co staje się kluczowe?

 

[00:16:44] Alan Yeo: Myślę, że dziś dużo mówiliśmy o połączonych samochodach, co oczywiście jest bardzo ekscytujące. W Bridge Alliance rozszerzamy nasz zakres działań, współpracując z firmami oferującymi rozwiązania IoT i producentami systemów wbudowanych, na przykład w sektorze produkcyjnym.

Łączność IoT jest fundamentalną warstwą dla firm IoT, aby zbudować kompleksowe rozwiązanie. Z drugiej strony, producenci OEM mogą rozwijać innowacyjne urządzenia dzięki partnerstwu między Bridge a producentami systemów wbudowanych, dostarczając moduły z łącznością IoT jako rozwiązanie. Część rozwiązania jest absolutnie kluczowa w przyszłości i będziemy nadal zapewniać, że ta fundamentalna warstwa jest dostarczana bezproblemowo.

Tymczasem IoT pozwala firmom tworzyć modele biznesowe oparte na danych, dostarczające wglądów opartych na analizie danych, które przynoszą wyższą wartość i optymalizują operacje, osiągając to przez cały łańcuch wartości firmy, zaczynając od podstawowej łączności. To będzie bardzo ekscytująca część, a Bridge Alliance dąży do agregacji łączności jako jednego punktu widzenia, umożliwiając rozwiązania IoT na całym świecie i pozwalając tym przedsiębiorstwom zwiększać wartość dzięki danym.

Mając to na uwadze, Bridge Alliance będzie nadal dążyć do uproszczenia wdrożeń IoT i umów dla przedsiębiorstw, optymalizując koszty, zasięg łączności IoT i rozwiązania, aby umożliwić innowacje i cyfryzację dla tych firm. Mam nadzieję, że to będzie przyszłość dla Bridge Alliance.

[00:18:12] Jim Morrish: Doskonale. Brzmi to bardzo przekonująco, a także podkreślasz, że rozwój rozwiązań turnkey i potrzeba ich bezproblemowego wsparcia i łączności jest kluczowa. Cały stack musi być turnkey i bezproblemowy. To właśnie w ten sposób napędza się wolumeny, a to z kolei przynosi korzyści użytkownikom końcowym. To naprawdę bardzo przekonująca opowieść. Teraz chciałbym zmienić trochę kierunek i spojrzeć szerzej na branżę technologiczną oraz na ciekawe artykuły, które mogliście ostatnio zauważyć.

Ignatius, czy chciałbyś zacząć? Czy możesz przedstawić poważną wiadomość technologiczną, którą dla nas znalazłeś?

[00:18:53] Ignatius Lee: Oczywiście, oczywiście. Niedawno natknąłem się na artykuł. Jeśli spojrzeć na wiadomości, Hyundai, producent samochodów, w czerwcu przekroczył 10 milionów subskrybentów swoich usług połączonych samochodów.

Hyundai składa się z Hyundai, Kia Automotive i Genesis. Był bardzo silny wzrost od 2021, 2022, a teraz w 2023 roku naprawdę osiągnęli 10 milionów użytkowników dzięki technologii Bluelink, co jest naprawdę fenomenalne pod względem nagłego wzrostu. Widzimy, że firmy będą używać tego, aby monetyzować i oferować więcej usług swoim klientom. Jednocześnie będą zbierać dużo więcej danych i prawdopodobnie przetwarzać je w jakimś silniku AI, aby uzyskać pewne rekomendacje, jak dalej postępować.

To ekscytujące czasy. To wiadomość, którą uważam za naprawdę interesującą.

[00:19:54] Alan Yeo: Tak, drugi artykuł, który chciałbym podzielić, to umowa między China Telecom a stc, Saudi Telecom. Myślę, że podstawowym wymogiem tej umowy jest to, że chińscy producenci OEM rozszerzają działalność nie tylko na APAC, ale także na Bliski Wschód, w tym Arabię Saudyjską.

Jak wspomniano wcześniej, rynek APAC, w tym Bliski Wschód, jest zfragmentaryzowany, co sprawia, że wdrożenia połączonych samochodów w różnych krajach i regionach są bardziej wymagające. Dzięki Bridge możemy to zintegrować. W rzeczywistości przyprowadzamy China Telecom do Arabii Saudyjskiej, współpracując ze stc, który jest członkiem Bridge Alliance.

Dzięki temu możemy znaleźć podobne rozwiązanie, spełniając wymagania klientów producentów samochodów, wdrażając to rozwiązanie w Arabii Saudyjskiej, co jest bardzo ważnym rynkiem dla wielu z tych producentów. To tylko przykład, ale może być wiele innych przykładów europejskich lub amerykańskich producentów samochodów. Połączone samochody są bardzo ważnym elementem rosnącym, a Bridge, poprzez swoich operatorów członkowskich jak Singtel, chce być na czele i wspólnie zdobywać te rynki. Chciałem podzielić się niektórymi z tych interesujących wydarzeń na rynku.

[00:21:13] Jim Morrish: Tak, to dwie bardzo interesujące historie, które w pewien sposób się łączą. Perspektywa ewolucji środowiska połączonych samochodów jest fascynująca. Łączność jest naturalną cechą dla pojazdów elektrycznych. Chińska strategia narodowa, która istnieje od lat, aby być znaczącą siłą w produkcji pojazdów elektrycznych, przyczyni się do eksportu wielu pojazdów poza Chiny, co stwarza wiele możliwości.

Szczególnie interesujące jest partnerstwo ze stc w kontekście Neom i inwestycji w to bardzo nowoczesne miasto. To kilka bardzo interesujących ogłoszeń.

Dziękuję za oba te przykłady, ale teraz, myślę, że kończy nam się czas. Ignatius, Alan, to była bardzo interesująca dyskusja, dziękuję za udział.

[00:22:03] Ignatius Lee: Przyjemność rozmawiać z Tobą, Jim.

[00:22:05] Jim Morrish: Na tym powinniśmy zakończyć ten podcast. Przypominam wszystkim, że możecie subskrybować podcast Trending Tech, gdziekolwiek nas znaleźliście dzisiaj. Dziękujemy za udział i cieszymy się, że byliście z nami. Wkrótce wrócimy z kolejną edycją podcastu Trending Tech i kolejnym interesującym tematem związanym z transformacją cyfrową. Tymczasem, sprawdzajcie iot-now.com, vanillaplus.com i theee.ai, gdzie znajdziecie wszelkiego rodzaju wiadomości, wywiady, recenzje wydarzeń i wiele więcej. Możecie nawet znaleźć coś, co napisałem. Dziękujemy za udział i do usłyszenia.

Skomentuj ten artykuł za pośrednictwem X: @IoTNow_

RECENT ARTICLES

Quectel rozszerza portfolio IoT o trzy nowe moduły krótkiego zasięgu

Quectel Wireless Solutions ogłosiło wprowadzenie trzech dodatkowych modułów krótkiego zasięgu do swojego portfolio. Nowe moduły to:

Read more

Kemet Data Center przyspieszy transformację cyfrową na Bliskim Wschodzie i w Afryce

INTRO Technology, technologiczne ramię INTRO Holding i spółka macierzysta Advansys i Forte Cloud, ogłosiła podpisanie Memorandum of Understanding (MoU) z Oman Data Park w celu utworzenia Kemet Data Center w Strefie Ekonomicznej Kanału Sueskiego. Wartość MoU wynosi 450 milionów dolarów i reprezentuje pierwsze partnerstwo między tymi dwoma firmami, mające na celu dostarczanie rozwiązań chmurowych, Internetu

Read more
FEATURED IoT STORIES

Znaczenie łączności w IoT

Łączność jest centralnym elementem Internetu Rzeczy (IoT). Jest to siła napędowa i kluczowy element tej zmiany we współczesnej technologii. IoT to nazwa nadana ogromnej sieci fizycznych obiektów, które komunikują się przez internet. Obiekty te mają wbudowane czujniki, oprogramowanie, łączność sieciową i aktuatory, które umożliwiają wymianę informacji między sobą przez internet. Innymi słowy, wyróżniającą cechą IoT

Read more

CAT-M1 vs NB-IoT – badanie rzeczywistych różnic

Ponieważ członkowie branży chcą zapewnić IoT łączność następnej generacji , w wydaniu 13 3GPP pojawiły się dwa różne standardy — CAT-M1 i NB-IoT .

Read more

9 aplikacji IoT, które zmienią wszystko

Niezależnie od tego, czy jesteś prezesem zorientowanym na przyszłość, dyrektorem generalnym zorientowanym na technologię, czy liderem IT, już wcześniej spotkałeś się z terminem IoT. Często jest używany wraz z superlatywami dotyczącymi tego, jak zrewolucjonizuje sposób, w jaki pracujesz, bawisz się i żyjesz. Ale czy to tylko kolejne modne hasło, czy też jest to obiecany technologiczny święty Graal? Prawda

Read more

IoT i automatyka domowa: co przyniesie przyszłość?

Kiedyś marzenie, automatyka domowa wykorzystująca iot, powoli staje się częścią codziennego życia na całym świecie. W rzeczywistości uważa się, że globalny rynek inteligentnej automatyki domowej do 2020 roku osiągnie 40 miliardów dolarów.

Read more

5 wyzwań stojących przed Internetem Rzeczy

Internet rzeczy ( IoT) szybko stał się ogromną częścią tego, jak ludzie żyją, komunikują się i prowadzą interesy. Na całym świecie urządzenia z dostępem do Internetu zmieniają nasz świat w bardziej aktywne miejsce do życia.

Read more