Gogo Business Aviation ogłosiło, że antena Gogo Galileo HDX, elektronicznie sterowana antena (ESA) zaprojektowana do obsługi sieci satelitarnych na niskiej orbicie okołoziemskiej (LEO) dla wszystkich typów samolotów biznesowych, pomyślnie przeszła wymagane przez FAA testy kwalifikacyjne DO-160.
„Zaliczenie testów DO-160 pozwala nam utrzymać harmonogram uzyskania pierwszego dodatkowego certyfikatu typu (STC) i komercyjnego uruchomienia Gogo Galileo jeszcze w tym roku” – powiedział Jeremy Tyler, wiceprezes ds. inżynierii produktów pokładowych w Gogo.
Testy DO-160 gwarantują, że antena Gogo Galileo HDX jest bezpieczna w trudnych warunkach środowiskowych występujących podczas lotu, w tym przy zmiennych temperaturach, intensywnych wibracjach, przenikaniu fal radiowych, uderzeniach piorunów, przenikaniu wilgoci i zmiennych aerodynamikach lotu.
Gogo opracowało antenę HDX, zdolną do osiągania prędkości do 60 Mbps, we współpracy z Hughes Network Systems, LLC, firmą należącą do EchoStar. W drugim kwartale 2025 roku Gogo planuje dostarczenie Gogo Galileo FDX dla większych samolotów, które będą osiągać prędkości do 200 Mbps.
Dealerzy Gogo odnotowują zapotrzebowanie na antenę Gogo Galileo HDX i podpisali umowy na ukończenie 27 STC, obejmujących globalny rynek liczący ponad 18 000 samolotów.
Gogo Galileo będzie łączyć się z siecią satelitarną LEO Eutelsat OneWeb klasy korporacyjnej, zaprojektowaną pod kątem mobilności, aby zapewniać stabilną wydajność z niską zmiennością na wszystkich trasach na całym świecie.
Gogo przyjmuje zamówienia na HDX, zaprojektowaną jako szybszy i tańszy sposób modernizacji dowolnego systemu AVANCE (AVANCE L3, L5, LX5, SCS) niż instalacja nowego konkurencyjnego systemu ESA LEO.
Skomentuj ten artykuł za pośrednictwem X: @IoTNow i odwiedź nasza strone IoT Now Polska