Ericsson ogłosił partnerstwo z Umniah Jordan w celu wdrożenia najnowocześniejszych rozwiązań sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (AI/ML) firmy Ericsson, aby znacząco zmniejszyć zużycie energii w sieciach operacyjnych Umniah w Jordanii, co stanowi postęp w wysiłkach branży telekomunikacyjnej na rzecz zrównoważonego rozwoju środowiskowego.
Wdrożenie nastąpiło po przeprowadzeniu dowodu koncepcji (PoC), w którym Inteligentne Rozwiązanie Oszczędzania Energii RAN firmy Ericsson, będące częścią pakietu aplikacji AI Service Continuity, wykazało około 20% oszczędności energii dziennie w technologii 5G.
Rozwiązanie wykorzystuje model predykcyjny oparty na uczeniu maszynowym, który stale analizuje dane sieciowe w czasie rzeczywistym. Dzięki inteligentnym możliwościom podejmowania decyzji, określa, czy dezaktywować, aktywować, czy utrzymać komponenty sieciowe w oparciu o dane i aktywność w sąsiednich komórkach. Umożliwia to precyzyjne zarządzanie energią i efektywność operacyjną, a także prowadzi do redukcji emisji dwutlenku węgla i kosztów operacyjnych.
Alaa Ibrahim, dyrektor techniczny w Umniah Jordan, powiedział: „Współpraca z Ericssonem oznacza istotny krok naprzód w naszym zobowiązaniu do zrównoważonego rozwoju i innowacji technologicznych. Pozytywne wyniki wstępnego dowodu koncepcji były jasne i cieszymy się na korzyści wynikające z tej technologii oszczędzania energii z wykorzystaniem AI na większą skalę. Wdrożenie Rozwiązania Oszczędzania Energii Service Continuity firmy Ericsson to nie tylko oszczędności kosztów – to znaczące działania na rzecz zmniejszenia naszego śladu ekologicznego i budowania bardziej zielonej przyszłości.”
Marwan Omari, dyrektor generalny Ericsson Jordan, powiedział: „Partnerstwo Ericssona z Umniah podkreśla nasze zdolności do innowacji i zgodnie z naszą wizją wspierania partnerów w osiąganiu znaczących efektywności energetycznych i redukcji śladu węglowego. Partnerstwo jest świadectwem naszej wyjątkowej obsługi klienta – usług ciągłości serwisowej poprzez zaawansowane rozwiązania sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, które zapewniają doskonałość operacyjną bez kompromisów w jakości usług i naszego nieustannego zaangażowania w kierowaniu branży ku bardziej zrównoważonej przyszłości.”
Partnerstwo między Ericssonem a Umniah odzwierciedla rosnącą świadomość ekologiczną w sektorze telekomunikacyjnym, który odpowiada za około dwa procent globalnego zużycia energii.
Skomentuj ten artykuł za pośrednictwem X: @IoTNow i odwiedź nasza strone IoT Now Polska